Uutisen mukaan suomalaiset kiinnittävät enemmän huomiota tietosuoja-asioihinsa. Tämä voi olla tietenkin totta, mutta ei täysin, koska siltikin vielä nykypäivänä useita tietämättömiä, kuten vanhuksia huijataan erilaisilla nettisivujen ja -kauppojen käyttöehdoilla. Tämä on tottakai huijaajilta törkeää, mutta se myös viestii siitä, että tietosuoja-asioihin ei siltikään kiinnitetä vielä tarpeeksi paljon huomiota.
Tietosuoja-asioista opastamista pitäisi järjestää niistä tietämättömille, ennenkuin jonkun henkilö- tai luottokorttitiedot varastetaan yhä uudelleen. Asetetut ehdot pitäisi olla tiivistetysti ja selkokielellä esitetty niin, että jokainen lukija osaa ymmärtää ne. Useasti monisivuiset käyttöehdot jää lukematta, ja jos tekstissä käytetään outoja vierasperäisiä sanoja tai termejä, niin monet tietämättömät jättävät ne varmasti huomioimatta. 
Syy ei ole siis aina välttämättä kokonaan "huijarilla", koska joka tapauksessa vastuu on aina esim. nettikaupan käyttäjällä. On turhaa syyttää ketään muuta kuin itseään siinä vaiheessa, kun annettuja sopimuksia tai käyttöehtoja ei ole luettu ja henkilö- tai luottotiedot on sen vuoksi varastettu.

https://yle.fi/uutiset/3-10743139